Saturday, January 19, 2013

محمود دولت‌آبادی، زندانی سیاسی، به دلیل مشکل تنفسی در بیمارستان بستری شد

بامدادخبر – ماموران امنیتی از انتقال محمود دولت‌آبادی، زندانی سیاسی که از هفته‌ی گذشته در بیمارستانی در تهران بستری شده است به بیمارستانی خصوصی ممانعت کرده‌اند. این ماموران هم‌چنین مانع از انتقال وی به بخش سی-تی-اسکن بیمارستان با وجود دستور پزشک شده‌اند.

به گزارش بامدادخبر، آقای دولت‌آبادی که دوران حبس ده ساله‌ی خود را در زندان اوین می‌گذراند، ابتدا روز سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته (۱۹ دی) به دنبال مشکل تنفسی به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد که علی‌رغم دستور پزشک بیمارستان برای بستری شدن، ماموران وی را به زندان اوین باز گرداندند که وی بار دیگر در روز پنج‌شنبه (۲۱ دی) دچار شوک تنفسی می‌شود و این بار پس از انتقال به بیمارستان شهدا، ابتدا در بخش اورژانس بستری شده یک روز بعد به بخش داخلی این بیمارستان انتقال می‌یابد.

پزشکان بیمارستان گفته‌اند که علت بیماری تنفسی او، لخته‌ی خونی است که درنتیجه‌ی ضربات شلاق به کف پای او ایجاد و پس از مدتی وارد ریه‌هایش شده است.

در همین حال، به دنبال بستری شدن محمود دولت‌آبادی در بیمارستان شهدای تجریش، خانواده این زندانی سیاسی که سابقه‌ی دو دوره عضویت در شورای شهر صباشهر را نیز دارد، موافقت دادستان تهران را برای انتقال وی به بیمارستانی خصوصی با هزینه‌ی شخصی می‌گیرند اما با وجود ارسال نامه‌ی دادستانی به زندان اوین، ماموران امنیتی مانع از این انتقال شده‌اند و محمود دولت‌آبادی تا لحظه‌ی تنظیم این خبر، در اتاقی با حضور سه مامور در بخش داخلی بیمارستان شهدای تجریش بستری است. بیمارستانی که بر اساس گزارش‌ بامدادخبر، از نظر بهداشتی در سطح پایینی قرار دارد و با خرابی دستگاه‌ها و کمبود امکانات روبه‌رو است.

در همین حال، روز یک‌شنبه (۲۴ دی)، ماموران حاضر در اتاق محل نگهداری آقای دولت‌آبادی مانع از انتقال وی به بخش سی-تی-اسکن این بیمارستان با وجود دستور پزشک شدند که این موضوع موجب درگیری لفظی میان ماموران و این زندانی سیاسی شد.

محمود دولت‌آبادی ۵۴ ساله، در آبان‌ماه ۱۳۸۸ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و نگهداری اسلحه بازداشت و به سلول انفرادی در زندان رجایی‌شهر کرج منتقل شد. او پس از تحمل شکنجه‌های فراوان فیزیکی و روحی از سوی دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شد که این حکم در شهریور ماه ۱۳۹۰ از سوی دیوان عالی کشور شکسته و به ده سال زندان تبدیل شد.

وی پس از ۳۳ ماه حبس در سلول‌های انفرادی و بسته‌ی زندان رجایی‌شهر، در مردادماه سال ۹۱ به بند ۳۵۰ زندان اوین در تهران منتقل شد.

گفتنی است وکالت این زندانی سیاسی را محمدعلی دادخواه، وکیل مدافع حقوق بشر بر عهده داشته است.

http://bamdadkhabar.com/2013/01/22515


Follow me: http://adf.ly/1587888/whostheadmin

No comments:

Post a Comment