Saturday, October 27, 2012

با هر اعتقاد و رنگ، جهت، زبان و ملیتی تا رسیدن به خواسته های به حقش صدای نسرین ستوده باشیم

حضورت شکست سیاهی ست / جمع شده اند تا صدای نسرینی باشند که ستوده ترین است

کمپین نسرین ستوده اینروزها به روز و فعال آخرین اخبار او را منتشر می کند. گروه برابری زن و مرد از این کمپین حمایت کرده و همراه ِ همراهان ِ نسرین است

نسرین ستوده امروز نهمین روز از اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشت و در روزهای قبل به علت وخامت حالش به بهداری زندان اوین منتقل شده بود. جرم نسرین حمایت از بشریت و انتقاد از وضعیت

موجود است. ایران ِ‌ فردا به این ستوده ترین ها نیاز دارد. با هر اعتقاد و رنگ، جهت، زبان و ملیتی تا رسیدن به خواسته های به حقش صدای او باشیم

آدرس کمپین نسرین ستوده
http://www.facebook.com/NasrinSotoudeh


Follow me: http://adf.ly/1587888/whostheadmin

Friday, October 26, 2012

زلزله تمام شد؛ حالا بی‌مسئولیتی مسئولان از میان زلزله‌زدگا ن قربانی می‌گیرد

org-z1351088448bf956d83b10dcc801e9fcfab35b02a9dc4012615.jpg

زخم های زلزله آذربایجان تمامی ندارد. فوت کودک ۲ ساله بر اثر سرما در ورزقان و جان باختن آسیب دیده دیگری در اثر آتش سوزی چادرهای ناایمن، نمونه هایی از اخبار تلخی است که این روزها از مناطق زلزله زده آذربایجان می رسد.

به گزارش کلمه، زلزله تمام شد و پس لرزه ها هم ضعیف تر از آن اند که قربان بگیرند؛ اما قربانیان تازه در مناطق زلزله زده، حاصل بدعهدی و بی مسوولیتی مسوولان حکومتی است. حالا سرما از آسیب دیدگان جان می گیرد.

فوت کودک ۲ ساله بر اثر سرما خبری تکان دهنده بود که ظاهرا برای بیدار کردن وجدان مسئولانی که شعار رسیدگی به مشکل سرپناه زلزله زدگان را دادند کافی نیست. در دو روز اخیر، روزنامه جهان صنعت گزارش خبر فوت یک کودک دو ساله بر اثر سرما در مناطق زلزله زده را اعلام کرد و ایرنا ارگان رسمی دولت هم از از وقوع آتش سوزی دوباره در چادر زلزله زدگان آذربایجانی سبب سوختگی «شدید» یک پیرزن ۸۰ ساله خبر داد.

آتش سوزی دیگری هم روز گذشته در روستای برازون از توابع شهرستان هریس و هنگام استفاده از گاز پیک نیک برای تهیه غذا رخ داده است. آتش سوزی روز گذشته در حالی رخ داد که حدود دو هفته پیش نیز آتش سوزی در چادر زلزله زدگان آذربایجانی در روستای قراجا شهرستان هریس منجر به کشته شدن پیرزنی ۷۰ ساله شده بود.

آمار دقیق آتش سوزی چادرها مشخص نیست اما هلال احمر اعلام کرده در دو هفته گذشته تعدادی از چادر‌ها به دلیل استفاده از وسایل گرمایشی دچار حریق شدند.

مشکلی زلزله زدگان بدقولی مسوولان است

پیشتر اعلام شده بود که قبل از فرا رسیدن فصل سرما و طی ۴۵ روز، مسکن موقت برای زلزله زدگان ایجاد خواهند کرد اما این قول ها تا کنون عملی نشده است. از همین رو نماینده ورزقان در مجلس مشکل فعلی مردم را بدقولی مسوولان خوانده و به ایلنا می گوید: مشکل اصلی در مناطق زلزله زده تعلل مسئولان است و در اجرا و مدیریت ضعف وجود دارد چرا که هنوز مردم در چادر زندگی می‌کنند و ما بار‌ها از مسئولان خواستیم که چادر‌ها را جمع کند و شزایط اسکان موقت را فراهم کند.

دهقان با اشاره به سرما و شرایط سخت حاکم بر مردم در چادرها اشاره می کند که اقلیم این مناطق به گونه‌ای است که از هم اکنون در کوههای اطراف برف باریده است و سرما مردم را آزار می‌دهد. بارندگی اخیر نیز باعث شد که آب به چادرهای مردم برود و شرایط سخت باید هر چه زود‌تر پایان یابد.

او این نکته را به مسوولان گوشزد می کند که برای ساختن ساختمانی برای یک اجلاس هزینه می‌کنند و در مدت کوتاهی ساختمان ساخته می‌شود اما برای ساخت خانه‌ها موقت و اتاق‌های سه در چهار برای مردم تعلل می‌کنند.

این وضعیت حتی مسوولان هلال احمر را هم به نقطه ای رسانده که اعلام کنند در آب گرفتگی چادرهای زلزله زده آذربایجان شرقی هلال احمر کاری جز تعویض این چادرها از دستشان بر نمی آید.

حسین درخشان مدیر روابط عمومی سازمان امداد و نجات هلال احمر به ایلنا گفته است: در تمامی روستاهای ورزقان، اهر و هریس آبگرفتگی چادر‌ها را داشتیم و با ستادی که در این روستا‌ها فعال است به موقع نسبت به تعویض چادرهای آب گرفته اقدام کردیم.


Follow me: http://adf.ly/1587888/whostheadmin

Monday, October 22, 2012

محاکمه مجدد علی نجاتی، فعال کارگری، به علت خواندن یک ترانه مح لی لری‎

علی نجاتی عضو هیئت مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه بر اساس احضاریه‌ای که سه روز پیش به وی ابلاغ شده بود روز شنبه ۲۹ مهر ماه، در شعبه اول دادیاری دادگستری شهرستان شوش حاضر شد و مورد بازجویی قرار گرفت.

به گزارش تارنمای اتحادیه آزاد کارگران ایران، در این دادگاه به علی نجاتی اعلام شد: شما بر اساس مستندات سی دی ایی که بر روی پرونده همسرتان است سال گذشته به کردستان رفته و در آنجا سخنرانی کرده و ترانه حماسی و تحریک کننده «دایه دایه وقت جنگه» را خوانده‌اید.

علی نجاتی نیز اعلام کرد: ما در یک جمع بزرگ خانوادگی حضور داشتیم و در چنین جمع‌هایی طبیعی است که آدم‌ها صحبت بکنند یا آواز بخوانند، اینکه جرمی نیست.

در ادامه این بازجویی از سوی دادیار شعبه یک دادگستری شهرستان شوش، وی با تعیین وثیقه ده میلیون ریالی برای آزادی علی نجاتی اعلام کرد ما این سی دی را جهت تحقیقات و تکمیل پرونده به دادگستری استان کردستان خواهیم فرستاد و چنانچه دادگستری این استان قصد محاکمه شما را در آنجا نداشته باشد همینجا به پرونده شما رسیدگی خواهیم کرد.

به گزارش کلمه علی نجاتی در هفته‌های گذشته پس از اتمام دوره محکومیت حبس یک ساله‌اش آزاد شده بود و هنوز یک ماه از آزادی وی نمی‌گذرد که دوباره او را احضار کرده‌اند. علی نجاتی در دوران حبس به بیماری قلب مبتلا شده بود و مجبور به جراحی قلب و بستری در بیمارستان شده بود. در ایام محبوس بودن این فعال کارگری، دو اتحادیه بین المللی کارگری در نامه‌ای به دبیر کل سازمان بین المللی کار، آی ال او، از وی حمایت کردند. «فدراسیون بین المللی کارگران صنایع غذایی، کشاورزی و خدماتی» و «کنفدراسیون بین المللی اتحادیه‌های کارگری» در شکایت نامه خود از جمهوری اسلامی ایران از دبیر کل سازمان بین المللی کار خواسته بودند تا این سازمان در بالا‌ترین سطح برای اطمینان یافتن از سلامتی آقای نجاتی و آزادی او اقدام کند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام نوشت: اتهامات وارده بر علی نجاتی آنچنان یک بهانه جویی ساده انگارانه است که هیچ چیزی جز تداوم آزار و اذیت این فعال کارگری توجیه گر برگزاری چنین دادگاهی برای وی نیست. این یک پرونده سازی آشکار و ناشیانه بر علیه علی نجاتی است و ما در اتحادیه آزاد کارگران ایران، آنرا قویا محکوم می‌کنیم.

بر اساس این بیانیه بر پایه ی تشکل کارگری و اعتراض کارگران به وضعیت مشقت بار کنونی یکی از پایه‌ای‌ترین حقوق انسانی طبقه کارگر ایران است و احضار و محاکمه کارگران معترض به هر بهانه‌ای، خدشه‌ای در تلاش و مبارزه ما کارگران در دفاع از زندگی و هستیمان وارد نخواهد کرد


Follow me: http://adf.ly/1587888/whostheadmin

محمد نوری زاد: فاجعه در راه است

او در اين نامه که در وبسايت شخصی اش منتشر شد، با اشاره به شرايط بحرانی کشور آورده است: پيشنهاد می کنم آقايان يک يا علي‌ای بگويند و آشکارا بر اين سخن متحد شوند. که: آقا جان، همه ی ما برای آن حق مسلم، هم شعار داده ايم و هم هزينه کرده ايم. هزينه‌اش را اگرريخته ايم دور، فدای سرتان. شعاری هم اگرسرداده ايم پس می گيريم. با همان قوت وانرژی. مثلا فرياد برمی آوريم: انرژی هسته‌ای خسته ايم خسته ايم. شما خودت را وامدار آن شعارها مدان. جام زهر را هم شريکی سرمی کشيم. مردانه همه ی ما می آييم وسط. می گوييم همه ی ما در برآمدن اين ضايعات پشت در پشت سهيم بوده ايم. همه ی ما که وسط باشيم، هم جام زهر، و هم تبعات بعدي‌اش سرشکن می شود ميان ما که هزاران نفريم و شما که يک نفريد.


Follow me: http://adf.ly/1587888/whostheadmin

Sunday, October 21, 2012

“ولی صدیقی: « من مدارکی مبنی براثبات بی‌گناهی برادرم دارم.»

تا دیر نشده اقدامی کنیم…
دادگاهش فقط "۱۴ دقیقه" طول کشید ….. حکومت ایران در تلاش است او را به همراه ۱۰ نفر دیگر اعدام کند: زمان باقی‌ مانده ۱۱ ساعت

"ولی صدیقی" برادر "سعید صدیقی" یکی از زندانیانی که بنا به اسناد منتشر شده در یک دادگاه ۱۴ دقیقه‌ای به اعدام محکوم شده و اصرار دارد که بی‌گناه است در طی‌ تماس با سپیده دم اعلام نمود:

ده محکوم به مرگ که روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه جهت اجرای حکم اعدام به زندان اوین منتقل شده بودند به دستور مسئولین زندان با خانواده‌های خود تماس گرفتند و به ایشان گفتند فردا صبح با در دست داشتن شناسنامه‌هایشان جهت آخرین ملاقات به درب زندان اوین مراجعه نمایند!

"ولی صدیقی" از جامعه جهانی خواست تا جلوی اعدام را بگیرند و گفت:« من مدارکی مبنی براثبات بی‌گناهی برادرم دارم.»

ولی صدیقی در گفت وگو با بخش فارسی رادیو بین المللی فرانسه در تاریخ دوشنبه ۲۴ مهر گفته بود:

« دادگاه برادرم عادلانه نبود، زمان محاکمه اوفقط ۱۴ دقیقه طول کشید و "سعید" را محکوم به اعدام کردند.»

لازم به ذکر است، سپیده دم کپی‌ مدارک ذکر شده را در تاریخ ۲۴ مهر ۱۳۹۱ دریافت نمود.

گفتگوی کامل دلبر توکلی با ولی‌ صدیقی را میتوانید در لینک زیر بخوانیدو یا بشنوید:

http://www.persian.rfi.fr/برادر-زندانی-محکوم-به-اعدام-محاکمه-سعید14-دقیقه-طول-کشید-20121015/ایران
http://j.mp/Rkloui


Follow me: http://adf.ly/1587888/whostheadmin

Thursday, July 19, 2012

بیایید انصاف داشته باشیم چه در باجه یک بانک، چه در زیر درخت #ira n

گاهی نه گوسفندی و نه گلّه دار، حتی چوپان هم نیستی‌، و هیچ تهمتی به تو نمیچسبد چون فقط انسانی‌ و نه حتی زن، شاید فقط اختلاف عقیده باشد یا یک سؤ تفاهم، ولی‌ به هرحال نباید فکر کنیم همه عام هستند و عوام، و خاص بودن خیلی‌ خاص میتواند باشد!!


Follow me: http://adf.ly/1587888/whostheadmin

Thursday, July 12, 2012

مردم سالاری در #جمهوری اسلامی کجا و مردم سالاری در بلاد #کفر ک جا + عکس

تا کجا میشود جهت بهبود وضع شهروندان یک جامعه پیشرفت؟ — و از طرفی چطور بعضی جوامع نباید به خود اجازه انتظار داشتن را بدهند !!! در حالیکه ما همه از یک گروه بنام "انسان" هستیم !!!


Follow me: http://adf.ly/1587888/whostheadmin